Sajnos gyakran megesik, hogy egy-egy – projektre, állásra – pályázó cég vagy magánszemély nem valós referenciákkal, hamis adatokkal próbál kiemelkedni a versenytársak közül. Ezért az igény az önéletrajz és referencia ellenőrzési szolgáltatásra egyre nő. Leginkább a toborzó cégek veszik igénybe egy megbízható, alapos és gyors ellenőrző cég szolgáltatásait. Hajlandóak fizetni ezért, hiszen így időt spórolhatnak, mégis biztosra mehetnek a munkatársak kiválasztásánál.
Ez a munka otthonról is végezhető, hiszen a nyomozás elsősorban az interneten zajlik. Fontos, hogy aki ebbe belevág, jól ismerje az adatbázis kezelőket, a közösségi oldalakat, az önéletrajz-írási praktikákat. A vállalkozás beindításakor nagyon fontos, hogy hitelesnek tűnjünk, ez pedig csak úgy lehetséges, ha sok ismerettel rendelkezünk a témában és tudjuk, hogy milyen információt hol találhatunk meg.
Ami ehhez a munkához szükséges: idő (hiszen több oldalról “át kell világítsuk” a pályázót, hogy árnyaltabb képet festhessünk róla), és persze számítógép, valamint egyéb alapvető irodai kellékek (telefon, nyomtató, fax, fénymásoló stb.). Kis beruházást igényel, sőt akár anélkül is elindítható, a tárgyi feltételeket akár “útközben” is megteremthetjük.
Ha kedvet érzünk egy e fajta vállalkozás beindításához, legfontosabb feladatunk a potenciális megrendelők felkeresése és szolgáltatásunk ismertetése, reklámozása. Talán ez a legnehezebb része az egésznek, meg kell győznünk cégeket, hogy szolgáltatásunk hasznos és szükségük van ránk. Előnyt jelent a kiterjedt kapcsolatrendszer, hiszen ismerősökön keresztül gyorsabban juthatunk akár folyamatos megbízásokhoz.